تغییرات جدید در آزمون دولینگو

مشاوره و ارائه خدمات مهاجرتی

تغییرات جدید در آزمون دولینگو

۲ بازديد
شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا

آزمـون دولینگو صد در صد تضمینی (آزمون دولینگو هوم ادیشن تضمینی) 

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

تغییرات جدید در آزمون دولینگو در تاریخ 1 مارس 2024 اعلام شده است و این تغییرات از تاریخ 2 آوریل 2024 در آزمون دولینگو اعمال خواهد شد.

آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو (Duolingo) یک آزمون بین ‌المللی زبان انگلیسی است که برای ارزیابی مهارت زبان و به صورت آنلاین برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون نیاز به حضور داوطلبان در جلسه نمی باشد. از مزایای شرکت در آزمون دولینگو نداشتن محدودیت زمانی برای شرکت در آزمون است و داوطلب می تواند به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و در تمام روزهای سال در هر مکانی که باشد، در این آزمون شرکت کند. همچنین داوطلبان یک ساعت برای پاسخگویی به سوالات فرصت دارند و نتایج آزمون 48 ساعت پس از برگزاری آزمون اعلام می شود و همچنین مدت اعتبار آن دو سال است.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون دولینگو از سال 1397 در ایران برگزار می شود، اما تعداد کمی از زبان آموزان با این آزمون آشنایی داشتند و هر ماه تعداد بسیار کمی از داوطلبان در ایران در آزمون دولینگو شرکت می کردند، اما با شیوع ویروس کرونا و توقف برگزاری آزمون های زبان انگلیسی بین المللی مانند آزمون تافل و آیلتس که به صورت حضوری و در مراکز معتبر برگزار می شدند، بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی در سراسر دنیا مدرک آزمون دولینگو را برای اپلای تحصیلی و سایر اهداف مهاجرتی پذیرفتند، از این رو تعداد افرادی که با آزمون دولینگو آشنا شده و برای دریافت مدرک دولینگو برای اهداف مختلف مهاجرتی در این آزمون شرکت کردند، بسیار افزایش یافت، به طوری که هم اکنون روزانه 1500 الی 2000 کاربر در آزمون دولینگو از ایران شرکت می کنند.

امروزه داشتن مدرک دولینگو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طی چند سال اخیر ارائه ی مدرک زبان دولینگو یکی از شرایط پذیرش دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سراسر دنیا است.

جهت دریافت کاملترین مشاوره در خصوص نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو و کسب نمره بالا در آزمون با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

ساختار آزمون دولینگو

آزمون دولینگو مانند آزمون تافل تضمینی و آیلتس برای ارزیابی داوطلبان در خصوص چهار مهارت زبان انگلیسی Listening (شنیدن)، Speaking (صحبت کردن)، Writing (نوشتن) و reading (خواندن) طراحی و از بخش های مختلفی تشکیل شده است، اما برخلاف آزمون آیلتس و تافل که مهارت ها در بخش های جداگانه ای مطرح می شود، در آزمون دولینگو مهارت ها در یک آزمون و بدون بخش بندی انجام می شود.

آزمون دولینگو یک آزمون زبان تطبیقی است که سوالات مطرح شده در بخش های بعدی به نحوه ی پاسخگویی و عملکرد داوطلب در بخش های قبلی بستگی دارد، یعنی هر چه داوطلب به سوالات اول بهتر پاسخ دهد، سوالات بخش های بعدی سخت تر خواهد بود.

ساختار آزمون دولینگو (Duolingo) شامل سه بخش است و سوالات آزمون مهارت های اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کنند و مدت زمان انجام آزمون دولینگو 60 دقیقه است.

برای آزمون دولینگو ۱۲ نوع سوال مختلف طراحی شده است که ۱۰ نوع سوالات در بخش تطبیقی Adaptive بوده و دو نوع دیگر در انتهای آزمون قرار دارند. تمامی سوالات در نمره دهی آزمون دولینگو موثر ولی دو بخش آخر در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

همچنین در سیستم نمره دهی در آزمون دولینگو نتیجه آزمون از 10 تا 160 نمره دارد و در بازه های 10 تا 55 (سطح پایه)، 60 تا 85 (سطح متوسط)، 90 تا 115 (سطح بالای متوسط) و 120 تا 160 (سطح پیشرفته) طبقه بندی می شود.

اسپیکینگ دولینگو پیش از تغییرات 2024

اسپیکینگ آزمون دولینگو مجموع سوالات مختلفی برای ارزیابی مهارت گفتاری و مکالمه زبان انگلیسی است. بخش اسپیکینگ آزمون دولینگو شامل 3 قسمت است که 25 درصد نمره کلی آزمون را دارد.

  • سوال Read, Then Speak : برای پاسخ دادن به این سوال داوطلب 20 ثانیه برای آماده شدن و خواندن سوال وقت دارد و حداقل 30 ثانیه و حداکثر 90 ثانیه برای پاسخ به سوال فرصت دارد.
  • سوال Listen, Then Speak در این بخش مهارت‌ های لیسنینگ و اسپیکینگ ارزیابی می شود. شما حداقل 30 ثانیه و حداکثر 1 دقیقه زمان برای صحبت کردن دارید. یک فایل صوتی حرفه ای با لهجه های مختلف زبان انکلیسی مانند کانادایی، آمریکایی، بریتانیایی و استرالیایی پخش می شود و داوطلب باید به سوالی که از او پرسیده شده است با دقت گوش دهد و پاسخ کاملی به اگزمینر بدهد. سوال یک بار پرسیده خواهد شد و اگر داوطلب بخواهد امکان پخش سوال دو بار دیگر نیز وجود دارد، البته برای سوال های طولانی امکان پخش دوباره سوال وجود ندارد. این نوع سوال دو مرتبه در آزمون مطرح می شود که یک مرتبه بعد از رایتینگ 50 کلمه ای و بار دوم قبل از پخش INTERVIEW است. (این سوال از سوال بخش اول سخت تر است.)
شرکت مهاجرتی هومان ویزا - مرکز برگزاری آزمون های زبان هوم ادیشن و آنلاین
  • خواندن جمله با صدای بلند: این بخش ترکیبی از ریدینگ و اسپیکینگ است. در این بخش داوطلب 20 ثانیه فرصت دارد تا متن داخل تصویر را با صدای بلند و با تلفظ و استرس درست بخواند و ضبط و ارسال کند.
  • توصیف عکس به صورت کلامی: این بخش از آزمون دولینگو در هیچ آزمون دیگری وجود ندارد. در این قسمت تصویری داده می شود و داوطلب باید در مورد تصویر حداقل 30 ثانیه صحبت کند. برای اینکه بتوانید نمره این بخش را کسب کنید باید روان صحبت کنید و ارتباط معانی و کلامی جملات و همچنین استفاده از جملات توصیفی برای توصیف افراد و اشیاء را رعایت کنید.

شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو، گسترش دایره لغات انگلیسی، سریع و روان صحبت کردن، شرکت در کلاس های آمادگی دولینگو و… از جمله مهمترین نکات اسپیکینگ دولینگو در بخش مکالمه (گفتاری) برای کسب نمره بالا است.

رایتینگ دولینگو پیش از تغییرات 2024

سوالات رایتینگ دولینگو شامل:

  • توصیف تصویر: در این سوال یک تصویر نمایش داده می شود که داوطلب باید با استفاده از لغات و ساختار گرامری صحیح بتواند تصویر را توصیف کند برای توصیف تصویر داوطلب باید به سه نکته توجه کند، اینکه چه اتفاقی افتاده است، چه اتفاقی در حال انجام است، چه اتفاقی در آینده نزدیک رخ خواهد داد.
  • نوشتار رایتنگ 50 کلمه ای: در این سوال موضوعی داده می شود و از داوطلب خواسته می شود درباره موضوع مورد نظر حداقل 50 کلمه تایپ کند. برای اینکه داوطلب بتواند از این سوال نمره خوبی بگیرد باید در نوشتن متن خود قوانین گرامری، تنوع لغتی، استفاده از قوانین نگارشی، استفاده از تعدد کلمات را رعایت کند.
  • پرکردن جای خالی: بهترین راه برای پاسخ دادن به این سوال و پرکردن جای خالی استفاده از تکنیک رندوم شماری است.
  • تایپ کلمات شنیداری: در این سوال کلماتی خوانده می شود و داوطلب باید کلماتی را که شنیده است تایپ کند. این سوال به منظور تشخیص لهجه سرعت شنیداری و نوشتاری و درست نوشتن طراحی شده است. در این قسمت داوطلب می تواند 2 مرتبه به متن گوش بدهد.
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

بخش رایتینگ مصاحبه INTERVIEW

  • تسک اول: در تسک اول دو موضوع به داوطلب داده می شود. او باید یکی از موضوع ها را به دلخواه انتخاب کند و در مورد آن 1 تا 3 دقیقه صحبت کند و مصاحبه ی او ضبط می شود. عملکرد داوطلب در بخش های اول تعیین کننده سوالات بخش مصاحبه ویدئویی خواهد بود.
  • تسک دومدر تسک دوم نیز دو موضوع داده می شود و داوطلب باید در مورد یکی از آنها به دلخواه 3 تا 5 دقیقه یک متن بنویسد.

برای پاسخ دادن به سوالات رایتینگ بهتر است هر روز نوشتن متن های انگلیسی با موضوعات مختلف را تمرین کنید، در واقع نوشتن روزانه یکی از مهمترین نکات رایتینگ دولینگو بشمار می رود.

ریدینگ دولینگو پیش از تغییرات 2024

سوالات ریدینگ آزمون دولینگو شامل موارد زیر می باشد:

  • بخش Read and Complete ریدینگ دولینگو: در این سوال داوطلب باید حروف گم شده در کلمات انتخابی را در متن کامل کند. این سوال زبان واژگان، ساخت جمله و ساختارهای گرامری داوطلب را ارزیابی می کند.
  • بخش Read and Selectریدینگ دولینگو: در تسک Read and Select فهرستی از اصطلاحات را در اختیار داوطلب قرار می دهد که برخی از آنها واقعی و برخی دیگر شبه کلمه هستند و داوطلب باید موارد مناسب را انتخاب کند.
  • بخش Read Aloud ریدینگ دولینگو: در این بخش توانایی داوطلب در تلفظ کلمات و درک او از استرس و لحن جمله ارزیابی می شود.
  • بخش Read and Write ریدینگ دولینگو: در این قسمت یک دستور کتبی داده می شود که داوطلب باید حداقل در 50 کلمه پاسخ دهد. با این حال، قدرت انتخاب موضوعی ندارند.
  • بخش Read and Speak ریدینگ دولینگو: این تسک نشانه هایی را در مورد موضوعی که می خواهند داوطلب در مورد آن بحث کند ارائه می دهد. در بخش بخوانید و بگویید، هوش مصنوعی ویدیو را ارزیابی می ‌کند و شما را از نظر روانی، صحت، تلفظ و میزان موثری که می ‌توانید ایده خود را از آنجایی که آزمون با استفاده از دوربین شما فیلم ‌برداری می ‌شود، منتقل کنید، ارزیابی می ‌کند.

اگر می خواهید نمره خوبی در بخش ریدینگ آزمون دولینگو بگیرید باید علاوه بر مطالعه منابع آزمون دولینگو از راهکارهای دیگری مانند شرکت در آزمون آزمایشی، مدیریت زمان، شناخت اشتباهات رایج در دولینگو و… که از مهمترین نکات ریدینگ آزمون دولینگو هستند برای تقویت مهارت درک مطلب استفاده کنید.

لیسنینگ دولینگو پیش از تغییرات 2024

لیسنینگ دولینگو شامل سوالات گوش کن و بنویس، گوش کن و صحبت کن و گوش کن و انتخاب کن است و شامل 4 بخش اصلی است:

  • بخش اول لیسنینگ دولینگو: در این بخش از سوالات لیسنینگ واژه هایی با تلفظ ها و لهجه های متفاوت انگلیسی یعنی بریتانیایی، آمریکایی و استرالیایی خوانده می شود و داوطلب باید بتواند تلفظ صحیح را انتخاب کند.
  • بخش دوم لیسنینگ دولینگو: این بخش بلافاصله بعد از پایان بخش اول لیسنینگ است. در این سوال واژه های بسیاری پخش می شود و داوطلب باید بتواند واژه ها را با املای صحیح انتخاب کند. هر داوطلب برای هر لغت سه مرتبه امکان شنیدن آن را خواهد داشت.
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • بخش سوم لیسنینگ دولینگو: در بخش سوم، هر آنچه برای داوطلب خوانده می شود را باید با دقت گوش کند و آن را تایپ کند. برای انجام این نوع سوال داوطلب به تمرکز و قدرت فهم کلمات نیاز دارد و داوطلبان باید برای پاسخ دادن به سوال این بخش مهارت شنیداری خود را برای خوب گوش دادن تقویت کنند.
  • بخش چهارم لیسنینگ دولینگو: در این بخش باید داوطلب با گوش دادن به سوال نسبت به آن سوال صحبت کند. پاسخ باید کاملا متناسب با سوال باشد و در صورت پاسخ اضافه تر از نمره داوطلب کسر خواهد شد. اغلب فایل های صوتی که برای داوطلبان پخش می شود شامل گوش دادن به مکالمات روزمره بین 2 یا چند نفر درباره موضوعات روز است.
گوش دادن مستمر و روزانه به فیلم ها، موسیقی، سخنرانی ها، اخبار و… به زبان انگلیسی یکی از مهمترین نکات لیسنینگ دولینگو برای تقویت مهارت شنیداری است.

تغییرات جدید دولینگو در سال 2024

تغییرات جدید در آزمون دولینگو در تاریخ 1 مارس 2024 اعلام شده است و این تغییرات از تاریخ 2 آوریل 2024 در آزمون اعمال خواهد شد.

تغییرات جدید آزمون دولینگو شامل موارد زیر است:

  • اضافه شدن سوال در بخش رایتینگ تعاملی
  • اضافه شدن سوال جای خالی را پر کنید. (Fill in the Blanks)
  • تغییر در بخش خواندن و انتخاب (Read and Select)

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون آیلتس، آزمون CAE، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون GRE تضمینی، آزمون تافل، آزمون پرومتریک، آزمون دولینگو، آزمون OET تضمینی و… می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

تغییر در بخش رایتینگ دولینگو

در بخش رایتینگ یک سوال تعاملی جدید مطرح شده است. سوال جدید در ادامه سوال بخوان سپس بنویس «Read, then Write» آمده است و در این سوال داوطلب باید ایده های خود را بیشتر توضیح دهد. در این بخش یک متن داده می شود و داوطلب باید متن را بخواند، سپس 5 دقیقه فرصت دارد تا در مورد آن بنویسد. همچنین یک سوال در ادامه‌ سوال اصلی مطرح می شود و داوطلب باید 3 دقیقه در مورد آن بنویسد. نمره سوال جدید در نمره کلی آزمون دولینگو تاثیر دارد و در ریزنمرات بخش توانایی خواندن و نوشتن (Literacy) و بخش نوشتن و صحبت کردن (Production) قرار می‌ گیرد.

اضافه شدن سوال Fill in the Blanks

سوال Fill in the Blanks (جای خالی را پر کنید) با هدف ارزیابی گستردگی دایره لغات و نحوه استفاده از آنها در متن اضافه شده است. در سوال جای خالی را پر کنید، 6 تا 9 جمله داده می‌ شود که در هر جمله کلمه ‌ای جا افتاده است و 20 ثانیه به داوطلبان فرصت داده می شود تا کلمه مناسب را در جای خالی بنویسند.

نمره سوال (Fill in the Blanks) در نمره کلی آزمون دولینگو و ریزنمرات بخش خواندن و نوشتن (Literacy) و بخش خواندن و گوش دادن (Comprehension) تاثیر دارد.

تغییر بخش  Read and Select

پیش از اعمال تغییرات در آزمون Duolingo در این بخش در یک صفحه، لیستی از کلمات داده می شد و داوطلب باید کلماتی که درست نبود را تشخیص می داد و کلمات واقعی انگلیسی را انتخاب می کرد، اما پس از اعمال تغییرات، هر کلمه در یک صفحه‌ جداگانه ارائه می شود و داوطلب برای پاسخ دادن به این سوال باید گزینه Yes یا No را انتخاب کند.

در این بخش 15 تا 18 کلمه داده می ‌شود و داوطلب باید کلمات را بخواند و درست یا نادرست بودن آنها را تشخیص بدهد. نمره‌ این بخش نیز در ریزنمرات بخش Literacy و Comprehension تاثیر دارد. این تغییر با هدف ارزیابی دقیق‌ تر دایره لغات داوطلبان اعمال شده است.

اینستاگرام شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ووچـر آزمون دولینگو مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر آزمون دولینگو، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.