آرشیو آبان ماه 1402

مشاوره و ارائه خدمات مهاجرتی

ساختار آزمون آیلتس

۱۳ بازديد

آزمون آیلتس آکادمیک صـد در صـد تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ساختار آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال شامل چهار بخش ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ است که چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی درک مطلب (خوانداری)، شنیداری، گفتاری و نوشتاری داوطلبان را ارزیابی می کند.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد آزمون آیلتس (نحوه ثبت نام و کنسل کردن آزمون آیلتس، تغییر تاریخ آزمون و…) در آزمون آیلتس تضمینی داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

هر چند که ساختار آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش درک مطلب، گفتاری، نوشتاری و شنیداری تشکیل شده اند اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند،
 تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در کاربرد مدرک آیلتس و محتوای سوالات در بخش های مختلف آزمون ها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به انگلستان در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون BEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند. در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال فرمت و سوالات بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس یکسان است اما بخش های رایتینگ و ریدینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است و سوالات این بخش براساس نوع کاربرد آزمون ها و اهداف برگزاری آنها طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب (Reading)
  2. بخش شنیداری (Listening)
  3. بخش گفتاری (Speaking)
  4. بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

 برای اینکه بتوانید نمره بالایی در آیلتس کسب کنید، می توانید از راهکارهای مختلفی برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی استفاده کنید، مانند شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس، شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس، مطالعه منابع آیلتس و… که آمادگی شما را برای شرکت در آزمون اصلی افزایش می دهد.

ریدینگ آیلتس آکادمیک

در بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک نیز مانند بخش ریدینگ جنرال، دفترچه ای دارای سه متن که جمعا 2000 تا 2700 کلمه دارند در اختیار داوطلب قرار می گیرد که باید به 40 سوال در 60 دقیقه پاسخ دهد، در این بخش سه متن با طول یکسان در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و متون معمولا حقیقی، توصیف، تشریحی یا تحلیلی هستند.

در بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک برخلاف بخش رایتینگ آیلتس زمان اضافه‌ ای برای انتقال جواب ها به پاسخنامه در نظر گرفته نشده است، داوطلبان باید زمان خود را به خوبی مدیریت کنند و زمانی را برای انتقال جواب ها به پاسخ نامه اختصاص دهند تا با کمبود وقت مواجه نشوند. متن های به کار رفته در ریدینگ آیلتس آکادمیک از مجلات علمی، جزوات، کتاب ها و ژورنال ها، روزنامه ها انتخاب می شود.

متون ریدینگ آیلتس آکادمیک جنبه علمی دارند و داوطلب باید سطح بیشتری از لغات را بداند. حداقل یکی از سه متن نوشتاری، استدلالی است. متن سوم از متن اول و دوم سطح زبان بالاتری را نیاز دارد.

در خصوص ریدینگ آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک باید گفت فرمت هر دو آزمون یکسان است، اما در قسمت محتوا در آزمون آکادمیک داوطلبان با محتواهای طولانی ‌تر و تخصصی روبرو می شوند، ولی در آیلتس جنرال بیشتر با مباحث عمومی و کار آفرینی و لغات ساده تری روبرو هستند.

اگر می خواهید نمره بالایی در بخش ریدینگ کسب کنید باید به مهمترین نکات ریدینگ آیلتس توجه کنید مانند درست شمردن اعداد و کلمات در پاسخ داده به سوالات، شناخت کلمات کلیدی متن، دقت به املای درست کلمات، توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس و…

ریدینگ آیلتس جنرال

در بخش ریدینگ آیلتس جنرال دفترچه ای دارای متن هایی که در مجموع 2000 تا 2700 کلمه است را در اختیار داوطلب قرار می دهند و او باید به 40 سوال در 60 دقیقه پاسخ دهد. ریدینگ آیلتس جنرال شامل سه بخش است، در بخش اول 2 تا 3 متن حقیقی که موضوع آنها در مورد زندگی روزمره است در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و در بخش دوم، موضوع متن ها در مورد کار است و در بخش سوم یک متن یک متن پیچیده در مورد یک موضوع عمومی وجود دارد.

و در این بخش زمان اضافه ‌ای برای انتقال پاسخ ها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به داوطلب داده نمی شود.

متن های بکار رفته در ریدینگ آیلتس جنرال از منابعی گرفته می شود که زبان انگلیسی کاربرد روزمره دارد و از کتاب ها ،مجلات و روزنامه ها، اعلامیه ها و اعلانات، تبلیغات، هند بوک ها و… انتخاب می شوند و مخاطب آن افراد غیر متخصص می باشند.

لیسنینگ آیلتس

در لیسنینگ آیلتس آکادمیک و جنرال، 4 فایل صوتی پخش می شود که دو فایل صوتی اول در مورد موضوعات اجتماعی روزمره و متداول است و فایل صوتی سوم و چهارم در مورد موضوعات علمی و آکادمیک است و پس از پخش هر فایل صوتی داوطلب باید براساس آنچه شنیده است، به 10 سوال در مورد هر فایل صوتی پاسخ دهد و در این بخش به 40 سوال جواب دهد.

فایل اول لیسنینگ

اولین فایل صوتی که در بخش لیسنینگ آیلتس پخش می شود، مکالمه بین دو نفر در زمینه اجتماعی و گپ روزانه است که ممکن است به صورت حضوری یا تلفنی باشد، در این فایل گوینده آهسته صحبت می‌کند و به اندازه کافی مکث دارد و اطلاعات کلیدی اغلب تکرار می ‌شود، بنابراین این بخش ساده ترین قسمت لیسنینگ به شمار می رود.

فایل دوم لیسنینگ

این فایل یک مونولوگ (تک گویی) در زمینه اجتماعی روزمره، مانند یک سخنرانی است. در این مونولوگ نیز گوینده آهسته صحبت می‌کند، اما نسبت به فایل صوتی اول، مکث کمتری در صحبت کردن دارد.

فایل سوم لیسنینگ

فایل صوتی سوم، گفتگو بین دو تا چهار نفر و در زمینه علمی و آکادمیک است، مانند مکالمه یک استاد راهنما با یک دانشجو در مورد پایان نامه. در فایل صوتی این بخش سخنرانان با سرعت بیشتری در مورد موضوعات صحبت می کنند و از لغات پیچیده تری استفاده می کنند به همین دلیل این بخش از دو بخش قبلی دشوارتر است.

فایل چهارم لیسنینگ

در این بخش یک مونولوگ در مورد موضوعی آکادمیک مانند سخنرانی در مورد یک موضوع علمی است. در این بخش گوینده وقفه ‌ای در صحبت کردن ندارد و خیلی سریع صحبت می کند. در این مونولوگ از لغات پیچیده تری استفاده می شود و طیف وسیعی از لغات به کار رفته است، بنابراین گسترش دایره لغات انگلیسی یکی از مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس به شمار می رود.

اسپیکینگ آیلتس

فرمت و محتوای سوالات بخش اسپیکینگ همانند لیسنینگ آیلتس در هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال یکسان است و هیچ تفاوتی با هم ندارند. سوالات بخش اسپیکینگ آیلتس مهارت گفتاری داوطلبان به زبان انگلیسی در زمینه های مشخص شده را مورد ارزیابی قرار می گیرد. اسپیکینگ آیلتس، شامل مصاحبه است که زمان آن بین 11 الی 14 دقیقه است. مصاحبه بخش گفتاری (Speaking) شامل سه بخش است.

ازجمله مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس این است نباید جواب ها را حفظ کنید و لغات رسمی را در نوشتن به کار نبرید و از فیلرها استفاده کنید تا بتوانند نمره بالایی در اسپیکینگ آیلتس کسب کنند.

بخش اول اسپیکینگ

شامل سوالات شخصی و عمومی در مورد وضعیت خانوادگی، شغلی و محل زندگی داوطلب است، همچنین سوالاتی در خصوص علایق وی پرسیده خواهد شد. در این بخش 9 تا 12 سوال در سه فریم پرسیده می شود. در فریم اول سوالاتی در مورد شغل، تحصیلات، خانواده، محله، خانه و کشور محل زندگی داوطلب پرسیده می شود و در فریم دوم و سوم نیز سوالاتی در مورد موضوعات فریم اول پرسیده می شود و مدت زمان پاسخ دادن به بخش اول اسپیکینگ آیلتس 4 تا 5 دقیقه است.

بخش دوم اسپیکینگ

در بخش دوم اسپیکینگ آیلتس، کارتی به داوطلب داده می شود که روی آن یک موضوع به همراه سوالاتی در مورد آن نوشته شده است و از داوطلب خواسته می شود در مورد موضوع مورد نظر صحبت کند و نظر خود را در مورد آن بیان کند. قبل از پاسخ دادن به سوال و صحبت کردن درباره موضوع داده شده، یک دقیقه فرصت دارد تا خود را برای پاسخ دادن به سوال و صحبت کردن به مدت 2 دقیقه آماده کند و سپس از داوطلب خواسته می شود به یک یا دو سوال در مورد همان موضوع پاسخ دهد. مدت زمان انجام بخش دوم اسپیکینگ آیلتس 3 تا 4 دقیقه است.

بخش سوم اسپیکینگ

در بخش سوم سوالاتی در مورد موضوعی که در بخش دوم به داوطلب داده شده بود، پرسیده می شود و داوطلب باید در مورد ایده ها و موضوعات انتزاعی بیشتری بحث و تبادل نظر کند. در واقع بخش سوم اسپیکینگ آیلتس، توانایی بیان و توجیه نظرات و تجزیه و تحلیل، بحث و تبادل نظر در مورد یک موضوع را ارزیابی می کند. در این بخش 6 تا 9 سوال پرسیده می شود و مدت زمان پاسخگویی 4 تا 5 دقیقه است.

بخش های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ آیلتس در یک روز برگزار می شود، اما بخش اسپیکینگ ممکن است یک هفته قبل یا بعد از آزمون آیلتس برگزار می شود.

رایتینگ آیلتس آکادمیک

سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال با هم متفاوت است، اما مدت زمان پاسخ به سوالات بخش نوشتاری برای آیلتس جنرال و آکادمیک 60 دقیقه است و هر کدام از آزمون ها شامل دو task می باشد، در آیلتس آکادمیک،Task1  نوشتن در مورد جدول، نمودار، نقشه و غیره است. و Task2 در مورد نوشتن یک مقاله می باشد و برای آزمون آیلتس جنرال،Task1  نوشتن نامه و Task2 نوشتن یک مقاله است.

کسانی که می خواهند برای اپلای تحصیلی و دریافت پذیرش تحصیلی در آزمون آیلتس شرکت کنند باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند.

بخش رایتینگ آیلتس آکادمیک شامل دو تسک است:

  • تسک 1: تسک 1 در رایتینگ آیلتس آکادمیک شامل یک نمودار یا جدول است و داوطلب باید با حداقل 150 کلمه آن را توصیف کند و برای پاسخ دادن به این سوال 20 دقیقه در نظر گرفته شده است.
  • تسک 2: تسک 2 شامل نوشتن یک مقاله است و داوطلب باید در مورد یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد و تعداد کلمات مقاله باید کمتر از 250 کلمه نباشد و داوطلب 40 دقیقه فرصت دارد تا مقاله خود را بنویسد و به پاسخ نامه منتقل کند. نوشتن در دو تسک رایتینگ باید به صورت رسمی باشد.
  • داوطلب باید بتواند به درستی زمان خود را مدیریت کند تا بتواند نوشته های خود را به پاسخنامه منتقل کند در صورتی که وقت کافی نداشته باشد تا پاسخ ها را در پاسخ نامه وارد کند، نمره این بخش را از دست خواهد داد.

شناخت اشتباهات رایج در آیلتس در بخش رایتینگ و رفع آنها یکی از مهمترین نکات رایتینگ آیلتس برای جواب دادن به سوالات این بخش است و شما می توانید با تمرکز بر اشتباهات رایج در این بخش و برطرف کردن آنها نمره بهتری در آیلتس کسب کنید.

رایتینگ آیلتس جنرال

افرادی که تصمیم دارند برای اهداف غیر تحصیلی مانند کار یا سرمایه گذاری به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند باید در آیلتس جنرال شرکت کنند. در رایتینگ آیلتس جنرال نیز مانند رایتینگ آیلتس آکادمیک شامل نوشتن دو تسک اما سوالات رایتینگ جنرال با رایتینگ آکادمیک متفاوت است و بیشتر در مورد موضوعات روزمره در محیط های کاری و اجتماعی است.

  • تسک 1: در تسک 1 آیلتس جنرال داوطلب باید در مورد موضوعی که به آنها داده می شود یک نامه بنویسد. در این نامه اطلاعاتی را درخواست کند و یا یک وضعیت را توضیح دهد و تعداد کلمات این نامه باید کمتر از 150 کلمه نباشد و برای نوشتن آن 20 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.
  • تسک 2: در تسک 2 داوطلب باید یک مقاله در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد. تعداد کلمات مقاله باید کمتر از 250 کلمه نباشد و داوطلب 40 دقیقه فرصت دارد تا مقاله خود را بنویسد.

در رایتینگ جنرال نیز مانند رایتینگ آکادمیک باید پاسخ ها به پاسخ نامه منتقل شود و داوطلب باید زمانی را برای انتقال پاسخ به پاسخ نامه در نظر بگیرد.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

برای دریافت بهترین راهکارها برای کسب نمره بالا در آیلتس تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

شرایط کنسل کردن آزمون آیلتس

۱۲ بازديد

آزمون آیلتس آکادمیک صـد در صـد تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

در مورد شرایط کنسل کردن آزمون آیلتس باید گفت، داوطلبان می توانند تا 37 روز پیش از تاریخ برگزاری آزمون، درخواست کنسل کردن آیلتس را ثبت کنند و در این صورت، هزینه ای که برای شرکت در آیلتس از سوی داوطلب پرداخت شده است، با کسر 25 درصد به وی مسترد می شود.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس تضمینی داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

هر چند که ساختار آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش درک مطلب، گفتاری، نوشتاری و شنیداری تشکیل شده اند اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند،
 تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در کاربرد مدرک آیلتس و محتوای سوالات در بخش های مختلف آزمون ها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به انگلستان در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون BEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند. در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال فرمت و سوالات بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس یکسان است اما بخش های رایتینگ و ریدینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است و سوالات این بخش براساس نوع کاربرد آزمون ها و اهداف برگزاری آنها طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب (Reading)
  2. بخش شنیداری (Listening)
  3. بخش گفتاری (Speaking)
  4. بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و فاقد بخش های ریدینگ و رایتنیگ آیلتس است.

کنسل کردن آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در هر ماه 4 مرتبه (48 مرتبه در سال) برگزار می شود و داوطلبان می توانند با توجه به شرایط خود برای شرکت در آیلتس یکی از تاریخ های برگزاری آیلتس را برای ثبت نام انتخاب کنند، اما گاهی ممکن است داوطلب پس از ثبت نام در آیلتس به دلایلی بخواهد از شرکت در آزمون انصراف دهد و در آزمون شرکت نکند.

یکی از سوالات متداول در خصوص آزمون آیلتس، شرایط کنسل کردن آیلتس است و اینکه در صورت کنسل کردن آیلتس آیا هزینه ای که داوطلب برای ثبت نام در آزمون پرداخت کرده است به آنها مسترد می شود یا خیر؟

استرداد هزینه با کنسل کردن آیلتس

در صورتی که داوطلب بخواهد از شرکت در آزمون آیلتس انصراف دهد، باید تا 37 روز پیش از برگزاری آزمون برای کنسل کردن آزمون آیلتس اقدام کند. در صورتی که داوطلب در تاریخ مقرر برای انصراف از شرکت در آزمون آیلتس اقدام کند، هزینه ای که برای ثبت نام در آیلتس پرداخت کرده است به وی مسترد می شود و فقط 25 درصد بابت هزینه های اداری کسر خواهد شد و مابقی به حساب داوطلب واریز می شود، اما در صورتی که داوطلب پس از پایان تاریخ مقرر (37 روز پیش از برگزاری آزمون) برای شرکت در آیلتس انصراف دهد، هیچ هزینه ای به وی مسترد نخواهد شد.

داوطلبانی که 37 روز پیش از برگزاری آزمون از شرکت در آیلتس انصراف دهند و درخواست کنسل کردن آزمون را ثبت کنند، اغلب پیش از برگزاری آیلتس، هزینه ای را که برای ثبت نام پرداخت کرده اند را پس از کسر 25 درصد دریافت می کنند.

همچنین اگر داوطلب با دلیل موجهی در جلسه آزمون حاضر نشود، حداکثر 10 روز پس از برگزاری آیلتس هزینه ثبت نام را با کسر 25 درصد دریافت خواهد کرد.

عدم حضور در جلسه آیلتس

ممکن است داوطلب در آزمون آیلتس ثبت نام کند، اما به دلایلی مانند بیماری، تصادف و… نتواند در جلسه آزمون حاضر شود. اگر داوطلب با دلایل موجه در جلسه برگزاری آزمون آیلتس شرکت نکند، می تواند با ارائه مدارک خود مانند گواهی پزشکی، گواهی فوت، گزارش پلیس و… اثبات کند به چه دلیل نتوانسته در آزمون شرکت کند. پس از ارائه مدارک از سوی داوطلب، مدارک و دلایل او بررسی می شود و اگر عدم حضور او در آزمون موجه باشد، هزینه ثبت نام در آیلتس با کسر 25 درصد به داوطلب مسترد می شود.

همچنین در صورتی که داوطلب نتواند به دلیل موجه در آزمون حاضر شود، می تواند با پرداخت هزینه، درخواست تغییر تاریخ آزمون را بنماید و تاریخ دیگری را برای شرکت در آیلتس انتخاب کند.

ممکن است داوطلب در آزمون آیلتس ثبت نام کند، اما به دلایلی مانند بیماری، تصادف و… نتواند در جلسه آزمون حاضر شود. اگر داوطلب با دلایل موجه در جلسه برگزاری آزمون آیلتس شرکت نکند، می تواند با ارائه مدارک خود مانند گواهی پزشکی، گواهی فوت، گزارش پلیس و… اثبات کند به چه دلیل نتوانسته در آزمون شرکت کند. پس از ارائه مدارک از سوی داوطلب، مدارک و دلایل او بررسی می شود و اگر عدم حضور او در آزمون موجه باشد، هزینه ثبت نام در آیلتس با کسر 25 درصد به داوطلب مسترد می شود.

همچنین در صورتی که داوطلب نتواند به دلیل موجه در آزمون حاضر شود، می تواند با پرداخت هزینه، درخواست تغییر تاریخ آزمون را بنماید و تاریخ دیگری را برای شرکت در آیلتس انتخاب کند.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

برای دریافت بهترین راهکارها برای کسب نمره بالا در آیلتس تضمینی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

لیسنینگ آیلتس

۱۵ بازديد

آزمون آیلتس آکادمیک صـد در صـد تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

لیسنینگ آیلتس یکی از چهار بخش آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال است. بخش شنیداری یا لیسنینگ آیلتس شامل چهار فایل صوتی است و داوطلبان برای هر فایل به 10 سوال و جمعا به 40 سوال در این بخش پاسخ می دهند و زمان پاسخگویی به سوالات لیسنینگ تقریبا 40 دقیقه می باشد.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس تضمینی داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

هر چند که ساختار آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش درک مطلب، گفتاری، نوشتاری و شنیداری تشکیل شده اند اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند،
 تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در کاربرد مدرک آیلتس و محتوای سوالات در بخش های مختلف آزمون ها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به انگلستان در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون BEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند. در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال فرمت و سوالات بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس یکسان است اما بخش های رایتینگ و ریدینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است و سوالات این بخش براساس نوع کاربرد آزمون ها و اهداف برگزاری آنها طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب (Reading)
  2. بخش شنیداری (Listening)
  3. بخش گفتاری (Speaking)
  4. بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و فاقد بخش های ریدینگ و رایتنیگ آیلتس است.

بخش لیسنینگ آیلتس

بخش لیسنینگ (Listening) مانند ریدینگ آیلتس در آزمون آکادمیک و جنرال دارای فرمت و سوالات یکسان است، اما سوالات بخش های اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است.

بخش شنیداری یا لیسنینگ آیلتس شامل چهار فایل صوتی است و برای هر فایل 10 سوال و جمعا 40 سوال طراحی شده است و زمان پاسخگویی به سوالات لیسنینگ تقریبا 40 دقیقه می باشد.

لیسنینگ آیلتس، مهارت داوطلب را در فهمیدن موضوع اصلی گفتگو، داده‌ های پراکنده و گوش دادن به موضوعات مختلف را ارزیابی می کند و شرکت کننده در آزمون فقط یک مرتبه فرصت دارد تا به هر فایل صوتی گوش دهد.

لیسنینگ آیلتس موضوعات مختلفی را در بر می گیرد، که شامل:

  • مکالمه ی روزمره که بین دو شخص انجام می شود.
  • یک فرد پیرامون یک موضوع عمومی و روزمره صحبت می کند.
  • گفتگو بین چند نفرکه بیشتر جنبه علمی یا آموزشی دارد.
  • فردی در خصوص یک موضوع علمی یا تخصصی صحبت می کند و اطلاعات تخصصی و دقیقی ارائه می دهد که دارای داده ها و نکات زیادی بوده و داوطلب باید بتواند داده‌ ها را از هم تفکیک نماید.

پس از اتمام سی دی، داوطلب در آزمون کتبی ۱۰ دقیقه و در آزمون رایانه ای ۲ دقیقه زمان دارد تا جواب ‌ها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل کند.

فایل های صوتی لیسنینگ

در لیسنینگ آیلتس آکادمیک و جنرال، 4 فایل صوتی پخش می شود که دو فایل صوتی اول در مورد موضوعات اجتماعی روزمره و متداول است و فایل صوتی سوم و چهارم در مورد موضوعات علمی و آکادمیک است و پس از پخش هر فایل صوتی داوطلب باید براساس آنچه شنیده است، به 10 سوال در مورد هر فایل صوتی پاسخ دهد و در این بخش به 40 سوال جواب دهد.

  • فایل اول: اولین فایل صوتی که در بخش لیسنینگ آیلتس پخش می شود، مکالمه بین دو نفر در زمینه اجتماعی و گپ روزانه است که ممکن است به صورت حضوری یا تلفنی باشد، در این فایل گوینده آهسته صحبت می‌کند و به اندازه کافی مکث دارد و اطلاعات کلیدی اغلب تکرار می ‌شود، بنابراین این بخش ساده ترین قسمت لیسنینگ به شمار می رود.
  • فایل دوم: این فایل یک مونولوگ (تک گویی) در زمینه اجتماعی روزمره، مانند یک سخنرانی است. در این مونولوگ نیز گوینده آهسته صحبت می‌کند، اما نسبت به فایل صوتی اول، مکث کمتری در صحبت کردن دارد.
  • فایل سوم: فایل صوتی سوم، گفتگو بین دو تا چهار نفر و در زمینه علمی و آکادمیک است، مانند مکالمه یک استاد راهنما با یک دانشجو در مورد پایان نامه. در فایل صوتی این بخش سخنرانان با سرعت بیشتری در مورد موضوعات صحبت می کنند و از لغات پیچیده تری استفاده می کنند به همین دلیل این بخش از دو بخش قبلی دشوارتر است.
  • فایل چهارم: در این بخش یک مونولوگ در مورد موضوعی آکادمیک مانند سخنرانی در مورد یک موضوع علمی است. در این بخش گوینده وقفه ‌ای در صحبت کردن ندارد و خیلی سریع صحبت می کند. در این مونولوگ از لغات پیچیده تری استفاده می شود و طیف وسیعی از لغات به کار رفته است.

انواع سوالات لیسنینگ آیلتس

  • سوالات چند گزینه ای
  • سوالات تطبیقی
  • سوالات برچسب گذاری پلان، نقشه و نمودار
  • سوالات فرم، یادداشت، جدول، فلوچارت، تکمیل خلاصه
  • سوالات تکمیل جمله
  • سوالات با پاسخ کوتاه

در پاسخ دادن به سوالات لیسنینگ داوطلبان باید به مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس توجه کنند تا بتوانند نمره بالایی در این بخش کسب کنند. یکی از اشتباهات رایج در آیلتس در بخش لیسنینگ، توجه نکردن به املای صحیح کلمات است، اگر املای کلمات را اشتباه بنویسید، پاسخ شما رد می شود و نمره خود را از دست می دهید. همچنین شما باید طیف وسیعی از واژگان را در این بخش بدانید تا بتوانید به سوالات پاسخ دهید، پس بهتر است دایره لغات خود را گسترش دهید.

داوطلبان باید توضیح سوال را با دقت مطالعه کنند و کلمات کلیدی و اصلی هر سوال را مشخص کرده و زیر آن خط بکشند. برای پاسخ دادن به هر سوال زمانی در نظر گرفته شد و شما نمی توانید بیش از حد برای یک سوال وقت بگذارید اگر جواب سوالی را نمی دانید، سریع به سوال بعدی بروید.

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس، شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس، مطالعه منابع آیلتس و سوالات استاندارد در بخش لیسنینگ و.. از جمله مهمترین راهکارها برای کسب نمره بالا در آیلتس هستند.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

اسپیکینگ آیلتس

۱۱ بازديد

آزمون آیلتس آکادمیک صـد در صـد تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اسپیکینگ آیلتس یکی از چهار بخش آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال است و مهارت گفتاری زبان انگلیسی را ارزیابی می کند. اسپیکینگ (Speaking) آیلتس، شامل مصاحبه بین داوطلب و ممتحن است و در سه پارت انجام می شود و زمان پاسخ دادن به سوالات 11 الی 14 دقیقه است.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس تضمینی داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

هر چند که ساختار آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش درک مطلب، گفتاری، نوشتاری و شنیداری تشکیل شده اند اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند،
 تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در کاربرد مدرک آیلتس و محتوای سوالات در بخش های مختلف آزمون ها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به انگلستان در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون BEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند. در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال فرمت و سوالات بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس یکسان است اما بخش های رایتینگ و ریدینگ آیلتس در این دو آزمون با هم متفاوت است و سوالات این بخش براساس نوع کاربرد آزمون ها و اهداف برگزاری آنها طراحی شده است.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب (Reading)
  2. بخش شنیداری (Listening)
  3. بخش گفتاری (Speaking)
  4. بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند و فاقد بخش های ریدینگ و رایتنیگ آیلتس است.

 بخش اسپیکینگ آیلتس

فرمت و محتوای سوالات بخش اسپیکینگ همانند لیسنینگ آیلتس در هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال یکسان است و هیچ تفاوتی با هم ندارند. سوالات بخش اسپیکینگ آیلتس مهارت گفتاری داوطلبان به زبان انگلیسی در زمینه های مشخص شده را مورد ارزیابی قرار می گیرد. اسپیکینگ آیلتس، شامل مصاحبه است که زمان آن بین 11 الی 14 دقیقه است.

مصاحبه بخش گفتاری (Speaking) شامل سه بخش است:

  • بخش اول: شامل سوالات شخصی و عمومی در مورد وضعیت خانوادگی، شغلی و محل زندگی داوطلب است، همچنین سوالاتی در خصوص علایق وی پرسیده خواهد شد.
  • بخش دوم: به داوطلب موضوعی داده می شود تا در مورد آن دو دقیقه صحبت کند و نظر خود را در خصوص موضوع مورد نظر بیان کند.
  • بخش سوم: در این بخش شخص مصاحبه کننده به مدت 4 تا 5 دقیقه در مورد موضوع مطرح شده با داوطلب بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

بخش های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ آیلتس در یک روز برگزار می شود، اما بخش اسپیکینگ ممکن است یک هفته قبل یا بعد از آزمون آیلتس برگزار می شود.

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (ماک)، گسترش دایره لغات انگلیسی، مدیریت زمان (تمرین صحبت کردن با ساعت)، مطالعه منابع آیلتس و سوالات استاندارد در بخش اسپیکینگ، آشنایی با مهمترین نکات گرامر در آیلتس، تقویت مهارت نت برداری، توجه به اشتباهات رایج در آیلتس در بخش گفتاری، شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس و… از جمله مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس برای کسب نمره بالا در این بخش است.

بخش اول اسپیکینگ آیلتس

این بخش شامل سوالات شخصی و عمومی در مورد وضعیت خانوادگی، شغلی و محل زندگی داوطلب است، همچنین سوالاتی در خصوص علایق وی پرسیده خواهد شد. در بخش اول اسپیکینگ آیلتس توانایی داوطلبان در برقراری ارتباط، بیان نظرات و ارائه اطلاعات در مورد موضوعات روزمره یا موقعیت های رایج مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این بخش 9 تا 12 سوال در سه فریم پرسیده می شود. در فریم اول سوالاتی در مورد شغل، تحصیلات، خانواده، محله، خانه و کشور محل زندگی داوطلب پرسیده می شود و در فریم دوم و سوم نیز سوالاتی در مورد موضوعات فریم اول پرسیده می شود و مدت زمان پاسخ دادن به بخش اول اسپیکینگ آیلتس 4 تا 5 دقیقه است.

بخش دوم اسپیکینگ آیلتس

در بخش دوم اسپیکینگ آیلتس کارتی به داوطلب داده می شود که روی آن یک موضوع به همراه سوالاتی در مورد آن نوشته شده است و از داوطلب خواسته می شود در مورد موضوع مورد نظر صحبت کند و نظر خود را در مورد آن بیان کند. برای پاسخ دادن به سوالات بخش دوم یک مداد و کاغذ به داوطلب داده می شود تا از موضوع نت برداری کند. قبل از پاسخ دادن به سوال و صحبت کردن درباره موضوع داده شده، یک دقیقه فرصت دارد تا خود را برای پاسخ دادن به سوال و صحبت کردن به مدت 2 دقیقه آماده کند و سپس از داوطلب خواسته می شود به یک یا دو سوال در مورد همان موضوع پاسخ دهد. مدت زمان انجام بخش دوم اسپیکینگ آیلتس 3 تا 4 دقیقه است.

بخش سوم اسپیکینگ آیلتس

در بخش سوم اسپیکینگ آیلتس سوالاتی در مورد موضوعی که در بخش دوم به داوطلب داده شده بود، پرسیده می شود و داوطلب باید در مورد ایده ها و موضوعات انتزاعی بیشتری بحث و تبادل نظر کند. در واقع بخش سوم اسپیکینگ آیلتس، توانایی بیان و توجیه نظرات و تجزیه و تحلیل، بحث و تبادل نظر در مورد یک موضوع را ارزیابی می کند. در این بخش 6 تا 9 سوال پرسیده می شود و مدت زمان پاسخگویی 4 تا 5 دقیقه است.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

ریدینگ آیلتس

۱۲ بازديد

آزمون آیلتس آکادمیک صـد در صـد تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ریدینگ آیلتس یکی از چهار بخش آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال است که مهارت خوانداری (Reading) زبان انگلیسی را ارزیابی می کند. در بخش درک مطلب یا ریدینگ آیلتس سه ریدینگ طراحی شده و سوالاتی در مورد هر یک پرسیده می شود و مدت زمان انجام این بخش 60 دقیقه است.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس تضمینی داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی بهتر است برای کسب نمره بالا از راهکارها و تکنیک های تقویت مهارت های زبان انگلیسی مانند توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس و غیره استفاده کنید.

هر چند که ساختار آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش درک مطلب، گفتاری، نوشتاری و شنیداری تشکیل شده اند اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند،
 تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در کاربرد مدرک آیلتس و محتوای سوالات در بخش های مختلف آزمون ها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به انگلستان در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون BEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب (Reading)
  2. بخش شنیداری (Listening)
  3. بخش گفتاری (Speaking)
  4. بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش گفتاری و شنیداری تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

برای اطلاع از مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس برای کسب نمره بالا کلیک کن.

ریدینگ آزمون آیلتس

به دلیل اینکه آیلتس آکادمیک برای ارزیابی مهارت های زبان داوطلبان در موقعیت های آکادمیک طراحی شده است، بنابراین سوالات بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک مربوط به موضوعات علمی، فناوری و دانشگاهی است و سوالات محتوای پیچیده تری دارند، اما آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی افراد را در موقعیت های اجتماعی و کاری ارزیابی می کند، بنابراین در محتوای سوالات از موضوعات روزمره در محل کار مانند نامه ها و آگهی های شغلی، کار آفرینی و غیره استفاده می شود.

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (ماک)، گسترش دایره لغات انگلیسی، مدیریت زمان، مطالعه منابع آیلتس و سوالات استاندارد در بخش رایتینگ، توجه به علائم نگارشی و یادگیری درست شمردن کلمات، توجه به اشتباهات رایج در آیلتس، توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس و… از جمله مهمترین نکات ریدینگ آیلتس برای کسب نمره بالا در این بخش است.

ریدینگ آیلتس آکادمیک

در بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک نیز مانند بخش ریدینگ جنرال، دفترچه ای دارای سه متن که جمعا 2000 تا 2700 کلمه دارند در اختیار داوطلب قرار می گیرد که باید به 40 سوال در 60 دقیقه پاسخ دهد، در این بخش سه متن با طول یکسان در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و متون معمولا حقیقی، توصیف، تشریحی یا تحلیلی هستند.

در بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک برخلاف بخش رایتینگ آیلتس زمان اضافه‌ ای برای انتقال جواب ها به پاسخنامه در نظر گرفته نشده است، داوطلبان باید زمان خود را به خوبی مدیریت کنند و زمانی را برای انتقال جواب ها به پاسخ نامه اختصاص دهند تا با کمبود وقت مواجه نشوند.

متن های بکار رفته در ریدینگ آیلتس آکادمیک از مجلات علمی، جزوات، کتاب ها و ژورنال ها، روزنامه ها انتخاب می شود.

  • متون ریدینگ آیلتس آکادمیک جنبه علمی دارند و داوطلب باید سطح بیشتری از لغات را بداند.
  • حداقل یکی از سه متن نوشتاری، استدلالی است.
  • متن سوم از متن اول و دوم سطح زبان بالاتری را نیاز دارد.

در خصوص ریدینگ آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک باید گفت فرمت هر دو آزمون یکسان است، اما در قسمت محتوا در آزمون آکادمیک داوطلبان با محتواهای طولانی ‌تر و تخصصی روبرو می شوند، ولی در آیلتس جنرال بیشتر با مباحث عمومی و کار آفرینی و لغات ساده تری روبرو هستند.

ریدینگ آیلتس جنرال

در بخش ریدینگ آیلتس جنرال دفترچه ای دارای متن هایی که در مجموع 2000 تا 2700 کلمه است را در اختیار داوطلب قرار می دهند و او باید به 40 سوال در 60 دقیقه پاسخ دهد و در این بخش زمان اضافه ‌ای برای انتقال پاسخ ها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به داوطلب داده نمی شود.

ریدینگ آیلتس جنرال شامل سه بخش است، در بخش اول 2 تا 3 متن حقیقی که موضوع آنها در مورد زندگی روزمره است در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و در بخش دوم، موضوع متن ها در مورد کار است و در بخش سوم یک متن یک متن پیچیده در مورد یک موضوع عمومی وجود دارد.

متن های بکار رفته در ریدینگ آیلتس جنرال از منابعی گرفته می شود که زبان انگلیسی کاربرد روزمره دارد و از کتاب ها ،مجلات و روزنامه ها، اعلامیه ها و اعلانات، تبلیغات، هند بوک ها و… انتخاب می شوند و مخاطب آن افراد غیر متخصص می باشند.

بخش اول در خصوص امور روزمره اجتماعی و بخش دوم در مورد جزوات آموزشی و احتیاجات رفاهی و بخش سوم نیز شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی می باشد.

نمره دهی ریدینگ آیلتس آکادمیک

تعداد پاسخ های درست

نمره ریدینگ آیلتس

40-39

9

38-37

8.5

36-35

8

34-33

7.5

32-30

7

29-27

6.5

26-23

6

22-19

5.5

18-15

5

14-13

4.5

12-10

4

9-8

3.5

7-6

3

5-4

2.5

نمره دهی ریدینگ آیلتس جنرال

تعداد پاسخ های درست

نمره ریدینگ آیلتس

40

9

39

8.5

38-37

8

36

7.5

35-34

7

33-32

6.5

31-30

6

29-27

5.5

26-23

5

22-19

4.5

18-15

4

14-12

3.5

11-9

3

8-6

2.5

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

نکته: هیچ محدودیت و شرایط سنی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و داوطلبان در هر سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند.

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

رایتینگ آیلتس

۱۱ بازديد

آزمون آیلتس آکادمیک صـد در صـد تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

رایتینگ آیلتس یکی از چهار بخش آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال است که مهارت نوشتاری (Writing) زبان انگلیسی داوطلبان را ارزیابی می کند. این بخش شامل دو تسک است و مدت زمان پاسخ دادن به سوالات رایتینگ در آیلتس آکادمیک و جنرال 60 دقیقه است.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس تضمینی داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی بهتر است برای کسب نمره بالا از راهکارها و تکنیک های تقویت مهارت های زبان انگلیسی مانند توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس و غیره استفاده کنید.

هر چند که ساختار آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش درک مطلب، گفتاری، نوشتاری و شنیداری تشکیل شده اند اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند،
 تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در کاربرد مدرک آیلتس و محتوای سوالات در بخش های مختلف آزمون ها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به انگلستان در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون BEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب (Reading)
  2. بخش شنیداری (Listening)
  3. بخش گفتاری (Speaking)
  4. بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش گفتاری و شنیداری تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

برای اطلاع از مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس برای کسب نمره بالا کلیک کن.

رایتینگ آزمون آیلتس

سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال با هم متفاوت است.، اما مدت زمان پاسخ به سوالات بخش نوشتاری برای آیلتس جنرال و آکادمیک 60 دقیقه است و هر کدام از آزمون ها شامل دو task می باشد، در آیلتس آکادمیک،Task1  نوشتن در مورد جدول، نمودار، نقشه و غیره است. و Task2 در مورد نوشتن یک مقاله می باشد و برای آزمون آیلتس جنرال، Task1  نوشتن نامه و Task2 نوشتن یک مقاله است.

شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس (ماک)، گسترش دایره لغات انگلیسی، مدیریت زمان، مطالعه منابع آیلتس و سوالات استاندارد در بخش رایتینگ، توجه به علائم نگارشی و یادگیری درست شمردن کلمات، توجه به اشتباهات رایج در آیلتس، توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس و… از جمله مهمترین نکات رایتینگ آیلتس برای کسب نمره بالا در این بخش است.

رایتینگ آیلتس آکادمیک

کسانی که می خواهند برای اپلای تحصیلی و دریافت پذیرش تحصیلی در آزمون آیلتس شرکت کنند باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند. بخش رایتینگ آیلتس آکادمیک شامل دو تسک است:

  • task1: تسک 1 در رایتینگ آیلتس آکادمیک شامل یک نمودار یا جدول است و داوطلب باید با حداقل 150 کلمه آن را توصیف کند و برای پاسخ دادن به این سوال 20 دقیقه در نظر گرفته شده است.
  • task2: تسک 2 شامل نوشتن یک مقاله است و داوطلب باید در مورد یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد و تعداد کلمات مقاله باید کمتر از 250 کلمه نباشد و داوطلب 40 دقیقه فرصت دارد تا مقاله خود را بنویسد و به پاسخ نامه منتقل کند. نوشتن در دو تسک رایتینگ باید به صورت رسمی باشد.

داوطلب باید بتواند به درستی زمان خود را مدیریت کند تا بتواند نوشته های خود را به پاسخنامه منتقل کند در صورتی که وقت کافی نداشته باشد تا پاسخ ها را در پاسخ نامه وارد کند، نمره این بخش را از دست خواهد داد.

رایتینگ آیلتس جنرال

افرادی که تصمیم دارند برای اهداف غیرتحصیلی مانند کار یا سرمایه گذاری به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند باید در آیلتس جنرال شرکت کنند. در رایتینگ آیلتس جنرال نیز مانند رایتینگ آیلتس آکادمیک شامل نوشتن دو تسک اما سوالات رایتینگ جنرال با رایتینگ آکادمیک متفاوت است و بیشتر در مورد موضوعات روزمره در محیط های کاری و اجتماعی است.

  • task1: در تسک 1 آیلتس جنرال داوطلب باید در مورد موضوعی که به آنها داده می شود یک نامه بنویسد. در این نامه اطلاعاتی را درخواست کند و یا یک وضعیت را توضیح دهد و تعداد کلمات این نامه باید کمتر از 150 کلمه نباشد و برای نوشتن آن 20 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.
  • task2: در تسک 2 داوطلب باید یک مقاله در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد. تعداد کلمات مقاله باید کمتر از 250 کلمه نباشد و داوطلب 40 دقیقه فرصت دارد تا مقاله خود را بنویسد.

در رایتینگ جنرال نیز مانند رایتینگ آکادمیک باید پاسخ ها به پاسخ نامه منتقل شود و داوطلب باید زمانی را برای انتقال پاسخ به پاسخ نامه در نظر بگیرد.

نمره دهی به رایتینگ آیلتس

ارزیابی task2 نسبت به task1 تاثیر 2 برابری در نمره دهی رایتینگ آیلتس دارد. تسک 1 یک سوم (33 درصد) و تسک 2 دو سوم (66 درصد) از نمره رایتینگ آیلتس را شامل می شود.

معیارهای نمره دهی در رایتینگ آیلتس شامل موارد زیر می باشد:

  • Task Achievement یاTA: پاسخگویی به سوالات
  • Coherence and Cohesion یا CC: انسجام و پیوستگی
  • Lexical Resources یا LR: منابع واژگانی
  • Grammatical Range and Accuracy یا GRA: دامنه و دقت گرامری

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

نکته: هیچ محدودیت و شرایط سنی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و داوطلبان در هر سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند.

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

اعتراض به نمره آیلتس

۱۷ بازديد

آزمون آیلتس آکادمیک صـد در صـد تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اعتراض به نمره آیلتس تا 6 هفته (42 روز) پس از اعلام نتایج آزمون امکان پذیر است. برای اعتراض به نمره آیلتس باید ابتدا فرم Enquiry on Results را پرینت بگیرید و آن را تکمیل کنید و با خودکار امضا کرده و سپس فرم را اسکن کرده و برای eor@ieltstehran.com ارسال نمایید.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس تضمینی داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی بهتر است برای کسب نمره بالا از راهکارها و تکنیک های تقویت مهارت های زبان انگلیسی مانند توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس و توجه به اشتباهات رایج در آزمون و غیره استفاده کنید.

هر چند که ساختار آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش درک مطلب، گفتاری، نوشتاری و شنیداری تشکیل شده اند اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند،
 تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در کاربرد مدرک آیلتس و محتوای سوالات در بخش های مختلف آزمون ها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به انگلستان در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون BEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب (Reading)
  2. بخش شنیداری (Listening)
  3. بخش گفتاری (Speaking)
  4. بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش گفتاری و شنیداری تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

برای اطلاع از مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس برای کسب نمره بالا کلیک کن.

اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس

در صورتی که شرکت کنندگان، پس از دریافت نتایج آزمون آیلتس از نمرات بخش های مختلف آزمون راضی نباشند و احتمال دهند که در تصحیح آزمون خطا و اشتباهی رخ داده است، می توانند به نتیجه آزمون آیلتس در یک یا هر چهار بخش اعتراض کنند.

حداکثر مدت زمان اعتراض به نتیجه آیلتس تا 42 روز پس از دریافت نتیجه آزمون کتبی است و پس از گذشت مدت مقرر اعتراض به نمره آیلتس، نیازمند هماهنگی با سنتر است که در صورت امکان به اعتراض داوطلب رسیدگی شود.

برای اعتراض به نمره آیلتس باید ابتدا فرم Enquiry on Results را پرینت بگیرید و آن را تکمیل کنید و با خودکار امضا کرده و سپس فرم را اسکن کرده و برای eor@ieltstehran.com ارسال نمایید.

ثبت اعتراض از سوی مرکز، ۳ الی ۷ روز کاری و تصحیح مجدد آزمون از سوی IDP، بین ۳ تا ۲۱ روز عادی طول می کشد و پس از بررسی مجدد آزمون آیلتس توسطIDP، نتیجه آن از طریق مرکز برگزاری آزمون به داوطلب اعلام می گردد.

اعتراض به چهار بخش آیلتس

همان طور که گفته شد، ساختار آزمون آیلتس از 4 بخش درک مطلب، شنیداری، نوشتاری و گفتاری تشکیل شده است. در مورد اعتراض به دو بخش ریدینگ (درک مطلب) و شنیداری (لیسنینگ) باید گفت این دو بخش از روی پاسخنامه تصحیح می شود، بنابراین نظر ممتحن در تصحیح و نمره دهی به بخش های ریدینگ و لیسنینگ تاثیری ندارد، از این رو احتمال اشتباه در این دو بخش تقریبا وجود ندارد.

پاسخ های بخش رایتینگ آیلتس در ایران تصحیح نمی شود ولی پاسخ های بخش اسپیکینگ در ایران تصحیح می شود و از آنجایی که نظر ممتحن در نمره دهی این دو بخش موثر است، بنابراین در صورت اعتراض به نمره آیلتس در این دو بخش احتمال افزایش یا کاهش نمره وجود دارد. اگر نمره شما کمتر شود به شما اطلاع می دهند که نمره شما در این بخش تغییری نکرده است.

هزینه اعتراض به نمره آزمون آیلتس

اعتراض به نمره آیلتس و درخواست تصحیح مجدد آزمون، شامل هزینه ای می شود که در ایران معادل 5950000 تومان است که تقریبا نیمی از هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس می باشد و هزینه اعتراض به یک یا هر چند بخش یکسان است. در صورتی که پس از تصحیح مجدد آزمون آیلتس نمره داوطلب در یک یا چند بخش آزمون تغییر کرد و افزایش یافت کل هزینه تصحیح مجدد آزمون به داوطلب مسترد می شود، اما در صورتی که نمرات داوطلب به بخش هایی که اعتراض کرده بود تغییری نکرد هزینه به وی بازگردانده نخواهد شد.

نحوه پرداخت هزینه اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس از طریق کارت های اعتباری ارزی مانند ویزا کارت یا مستر کارت می باشد.

ارسال کارنامه آیلتس پس از اعتراض

پس از آنکه داوطلب یک بار به نتیجه آزمون آیلتس اعتراض کرد، پس از اعلام نتیجه اعتراض، نمره جدید قطعی بوده و دیگر نمی توان به نتیجه آن اعتراض کرد.

در صورتی که به نمره آزمون اعتراض کنید، کارنامه آیلتس مسدود می شود و ارسال آن به دانشگاه ها، مراکز علمی و غیره امکان پذیر نمی باشد و پس از تصحیح مجدد آزمون و صدور کارنامه جدید می توانید درخواست ارسال بدهید و پس از اعتراض، نمره شما کمتر از نمره قبلی نخواهد بود و همان طور که گفته شد در صورت تغییر نمره پس از اعتراض هزینه آزمون به داوطلب بازگردانده می شود.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

نکته: هیچ محدودیت و شرایط سنی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و داوطلبان در هر سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند.

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

مهمترین نکات ریدینگ آیلتس

۱۴ بازديد

آزمون آیلتس آکادمیک صـد در صـد تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

توجه به مهمترین نکات ریدینگ آیلتس و استفاده از آنها برای رفع اشکالات و تقویت مهارت خوانداری (درک مطلب) زبان انگلیسی یکی از راهکارهای موثر برای پاسخ دادن به سوالات بخش ریدینگ (Reading) آیلتس و کسب نمره بالا در این بخش است.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس تضمینی داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی بهتر است برای کسب نمره بالا از راهکارها و تکنیک های تقویت مهارت های زبان انگلیسی مانند توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس و توجه به اشتباهات رایج در آزمون و غیره استفاده کنید.

هر چند که ساختار آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش درک مطلب، گفتاری، نوشتاری و شنیداری تشکیل شده اند اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند،
 تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در کاربرد مدرک آیلتس و محتوای سوالات در بخش های مختلف آزمون ها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به انگلستان در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون BEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  1. بخش درک مطلب (Reading)
  2. بخش شنیداری (Listening)
  3. بخش گفتاری (Speaking)
  4. بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش گفتاری و شنیداری تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

برای اطلاع از مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس برای کسب نمره بالا کلیک کن.

بخش ریدینگ آیلتس

در بخش ریدینگ (درک مطلب) آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال سه ریدینگ طراحی شده است و سوالاتی در مورد هر یک پرسیده می شود و مدت زمان انجام این بخش در هر دو آزمون 60 دقیقه است و زمانی برای انتقال جواب ها به پاسخنامه در نظر گرفته نشده است. متون ریدینگ جنرال ساده ‌تر است، اما داوطلبان باید نسبت به آیلتس آکادمیک برای کسب نمره مشابه به تعداد سوالات بیشتری پاسخ صحیح بدهند.

به دلیل اینکه آیلتس آکادمیک برای ارزیابی مهارت های زبان داوطلبان در موقعیت های آکادمیک طراحی شده است، بنابراین سوالات بخش درک مطلب و نوشتاری آیلتس آکادمیک مربوط به موضوعات علمی، فناوری و دانشگاهی است و سوالات محتوای پیچیده تری دارند، اما آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی افراد را در موقعیت های اجتماعی و کاری ارزیابی می کند، بنابراین در محتوای سوالات از موضوعات روزمره در محل کار مانند نامه ها و آگهی های شغلی، کار آفرینی و غیره استفاده می شود

ریدینگ آیلتس جنرال

در بخش ریدینگ آزمون آیلتس جنرال، دفترچه ای دارای متن هایی که در مجموع 2000 تا 2700 کلمه است را در اختیار داوطلب قرار می دهند و او باید به 40 سوال در 60 دقیقه پاسخ دهد و در این بخش زمان اضافه ‌ای برای انتقال پاسخ ها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به داوطلب داده نمی شود.

متن های بکار رفته در این بخش از آزمون از کتاب ها ،مجلات و روزنامه ها انتخاب می شوند و مخاطب آن افراد غیر متخصص می باشند.

بخش اول در خصوص امور روزمره اجتماعی و بخش دوم در مورد جزوات آموزشی و احتیاجات رفاهی و بخش سوم نیز شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی می باشد.

ریدینگ آیلتس آکادمیک

در بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک، دفترچه ای دارای سه متن که جمعا 2000 تا 2700 کلمه دارند در اختیار داوطلب قرار می گیرد که باید به 40 سوال در 60 دقیقه پاسخ دهد. همچنین زمان اضافه‌ ای برای انتقال جواب ها به پاسخنامه در نظر گرفته نشده است.

متن های بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتاب ها و روزنامه‌ ها انتخاب شده‌ و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.

  • متون جنبه علمی دارند و داوطلب باید سطح بیشتری از لغات را بداند.
  • حداقل یکی از سه متن نوشتاری، استدلالی است.
  • متن سوم از متن اول و دوم سطح زبان بالاتری را نیاز دارد.

برخی نکات ریدینگ آیلتس

توجه به مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس و استفاده از آنها برای تقویت مهارت گفتاری زبان انگلیسی یکی از راهکارهای موثر برای پاسخ دادن به سوالات بخش لیسنینگ آیلتس و کسب نمره بالا در این بخش است.

  1. در کلاس های آمادگی آیلتس شرکت کنید.
  2. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید.
  3. درست شمردن اعداد و کلمات
  4. شناخت کلمات کلیدی متن
  5. زمان خود را مدیریت کنید.
  6. به تمام سوالات پاسخ دهید.
  7. به املای کلمات دقت کنید.
  8. ایده های اصلی را درک کنید.
  9. یادگیری مهارت های Skimming و Scanning
  10. دایره لغات خود را گسترش دهید.

در کلاس های آمادگی آیلتس شرکت کنید

بهترین راهکار برای کسب نمره بالا در بخش ریدینگ آیلتس و سایر بخش های آزمون، شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس است، همچنین شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس شما را با نمونه سوالات و ساختار و فضای کلی آزمون بیشتر آشنا می کند و شما برای شرکت در آزمون اصلی آمادگی بیشتری خواهید داشت، همچنین مطالعه کتاب های استاندارد و منابع آزمون آیلتس برای کسب نمره بالا در این بخش بسیار کمک کننده است.

برای اطلاع از مهمترین نکات رایتینگ آیلتس کلیک کنید.

دستورالعمل ها را با دقت بخوانید

شما باید دستورالعمل های سوالات را با دقت بخوانید و طبق آنچه خواسته شده عمل کنید، چرا که بی توجهی و رعایت نکردن قوانین خواسته شده موجب می شود پاسخ را نپذیرند و از نمره شما در این بخش کسر می شود.

درست شمردن اعداد و کلمات

باید به سوالات با توجه به تعداد کلمات خواسته شده جواب بدهید و باید بتوانید اعداد و کلمات را درست بشمارید، در غیر این صورت جواب را نمی پذیرند و از نمره شما کسر خواهد شد. مثلا بین کلماتی که خط تیره بیاید یک کلمه حساب می شود نه دو کلمه. اگر پاسخ شما درست باشد اما در نوشتن تعداد کلمات خواسته شده در پاسخ اشتباه کنید، امتیازی کسب نمی کنید.

شناخت کلمات کلیدی متن

یکی از اشتباهات رایج در آیلتس در بخش ریدینگ این است که داوطلبان گمان می کنند باید معنی تمام واژه های متن را بدانند، اما این تصور کاملا اشتباه است، شما باید فقط کلمات کلیدی را در متن تشخیص دهید و معنای آن را بدانید تا بتوانید به سوالاتی که در مورد متن پرسیده می شود، پاسخ بدهید و برای جواب دادن به سوالات ریدینگ لزومی ندارد معنی تک تک کلمات را بدانید.

زمان خود را مدیریت کنید

یکی از راهکارهای کسب نمره بالا در بخش ریدینگ آیلتس و سایر بخش های آزمون، مدیریت زمان است، در واقع بی توجهی به زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ دادن به سوالات آزمون موجب می شود نتوانید به تمام سوالات به موقع جواب بدهید، از این رو مدیریت زمان در پاسخ دادن به سوالات آیلتس بسیار اهمیت دارد، بنابراین بهتر است در موقع تمرین کردن در بخش های مختلف آیلتس از یک ساعت استفاده کنید و به زمان جواب دادن به سوالات توجه کنید، همچنین یکی از راهکارهای مدیریت زمان این است که برای سوالاتی که جواب آنها را نمی دانید بیش از اندازه وقت نگذارید و به سراغ سوالات بعدی بروید.

به تمام سوالات پاسخ دهید

برای پاسخ های اشتباه در بخش ریدینگ مانند لیسنینگ آیلتس نمره منفی منظور نمی شود، از این رو توصیه می کنیم به تمام سوالات ریدینگ پاسخ دهید و هیچ سوالی را بدون جواب نگذارید و اگر به جوابی شک دارید آن را بنویسید و شانس خود را امتحان کنید.

به املای کلمات دقت کنید

برای پاسخ دادن به سوالات باید به املای صحیح کلمات و همچنین به گرامر و علائم نگارشی مناسب نیز دقت کنید، اگر پاسخ شما به سوال صحیح باشد، اما املای کلمات اشتباه باشد یا نکات گرامری و علائم نگارشی مناسبی استفاده نکنید جواب را نمی پذیرند و از نمره شما کسر خواهد شد.

ایده های اصلی را درک کنید

مهمترین نکته ای که در پاسخ دادن به سوالات بخش ریدینگ آیلتس باید به آن دقت کنید این است که هر پاراگراف یک موضوع اصلی دارد و شما باید موضوع اصلی پاراگراف را شناسایی کنید و در تطبیق عنوان با پاراگراف ها باید موضوع اصلی را تشخیص دهید تا عنوان مناسب را انتخاب کنید.

یادگیری مهارت های Skimming و Scanning

یکی از مهمترین تکنیک های مدیریت و صرفه جویی در زمان برای پاسخ دادن به سوالات ریدینگ آیلتس یادگیری مهارت های Skimming و Scanning است. اسکیمینگ به معنای خواندن سریع متن و جستجو برای پیدا کردن یک اصطلاح یا کلمه خاص است. یادگیری مهارت های Skimming و Scanning برای تندخوانی متن و صرفه جویی در زمان بسیار ضروری است.

دایره لغات خود را گسترش دهید

گسترش دایره لغات انگلیسی از جمله مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس، ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ است. برای پاسخ دادن به سوالات بخش های مختلف آیلتس و استفاده از کلمات مترادف باید تعداد کلمات و عبارات رایج بسیاری بلد باشید تا بتوانید به سوالات جواب دهید.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

همچنین تا 6 هفته پس از دریافت نتیجه آزمون امکان اعتراض به نمره آیلتس وجود دارد و داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه آن، اعتراض به نمره خود را برای تصحیح مجدد ثبت کنند.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهمترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

نکته: هیچ محدودیت و شرایط سنی برای شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد و داوطلبان در هر سنی می توانند در این آزمون شرکت کنند.

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس

۱۵ بازديد

آزمون آیلتس آکادمیک صـد در صـد تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

توجه به مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس و استفاده از آنها برای رفع اشکالات و تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی یکی از راهکارهای موثر برای پاسخ دادن به سوالات بخش لیسنینگ (Listening) آیلتس و کسب نمره بالا در این بخش است.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس تضمینی داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی بهتر است برای کسب نمره بالا از راهکارها و تکنیک های تقویت مهارت های زبان انگلیسی مانند توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس و توجه به اشتباهات رایج در آزمون و غیره استفاده کنید.

هر چند که ساختار آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش درک مطلب، گفتاری، نوشتاری و شنیداری تشکیل شده اند اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند،
 تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در کاربرد مدرک آیلتس و محتوای سوالات در بخش های مختلف آزمون ها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به انگلستان در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون BEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

  • 1- بخش درک مطلب (Reading)
  • 2- بخش شنیداری (Listening)
  • 3- بخش گفتاری (Speaking)
  • 4- بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش گفتاری و شنیداری تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

بخش لیسنینگ آیلتس

بخش لیسنینگ (Listening) آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال یکسان است و شامل چهار قسمت است و برای هر بخش آن 10 سوال (جمعا 40 سوال) طراحی می شود و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون Listening تقریبا 40 دقیقه می باشد.

این بخش از آزمون، مهارت داوطلب در فهمیدن موضوع اصلی گفتگو و مکالمه، داده‌ های پراکنده و گوش دادن به موضوعات مختلف را ارزیابی می کند و شرکت کننده در آزمون فقط یک مرتبه فرصت دارد تا به هر گفتگو گوش دهد.

بخش Listening آیلتس موضوعات مختلفی را در بر می گیرد، که شامل:

  • مکالمه ی روزمره که بین دو شخص انجام می شود.
  • یک فرد پیرامون یک موضوع عمومی و روزمره صحبت می کند.
  • گفتگو بین چند نفر که بیشتر جنبه علمی یا آموزشی دارد.
  • فردی در خصوص یک موضوع علمی یا تخصصی صحبت می کند و اطلاعات تخصصی و دقیقی ارائه می دهد که دارای داده ها و نکات زیادی بوده و داوطلب باید بتواند داده‌ ها را از هم تفکیک نماید.

پس از اتمام سی دی، داوطلب در آزمون کتبی ۱۰ دقیقه و در آزمون رایانه ای ۲ دقیقه زمان دارد تا جواب ‌ها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل کند.

سوالات آزمون آیلتس

سوالات لیسنینگ آیلتس شامل چهار بخش است که:

  • بخش اول: این بخش شامل یک مکالمه دو نفره است و معمولا موضوع آن درباره برنامه ریزی برای یک طرح یا اجاره آپارتمان است. داوطلبان باید در این قسمت اطلاعات خاصی مثل اسامی خاص، تاریخ ها، زمان ها، مکان ها و شماره ها را گوش بدهند سپس بر اساس آنچه در فایل صوتی شنیده اند به سوالات جواب دهند.
  • بخشدوم: فایل صوتی این بخش شامل صحبت های یک نفره است که اطلاعاتی درباره یک ساختمان، استراحتگاه، شرکت، یک موسسه خیریه و غیره را در اختیارتان قرار می دهد.
  • بخش سوم: این بخش شامل فایل صوتی از یک مکالمه سه یا چهار نفره است. این مکالمه ممکن است بین دو دانشجو باشد که با استادشان صحبت می کنند و یا صحبت های یک دانشجو باشد که توضیحاتش را با همکلاسی هایش به اشتراک می گذارد.
  • بخش چهارم: فایل صوتی بخش چهارم آزمون لیسنینگ آیلتس شالمل یک سخنرانی آکادمیک است.

 نمره لیسنینگ بر اساس تعداد پاسخ های صحیح محاسبه خواهد شد. و برای پاسخ های غلط نمره منفی لحاظ نمی شود.

برخی نکات لیسنینگ آیلتس

توجه به مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس و استفاده از آنها برای تقویت مهارت گفتاری زبان انگلیسی یکی از راهکارهای موثر برای پاسخ دادن به سوالات بخش لیسنینگ آیلتس و کسب نمره بالا در این بخش است.

  1. خواندن متن فایل‌های صوتی
  2. استفاده از مترادف ها
  3. در کلاس های آمادگی آیلتس شرکت کنید.
  4. هر روز به انگلیسی گوش دهید.
  5. افزایش دقت شنیداری
  6. دقت به تعداد کلمات جواب
  7. آشنایی با نحوه محاسبه اعداد و کلمات
  8. تمرین املای صحیح کلمات

خواندن متن فایل ‌های صوتی

یکی از روش های تقویت مهارت شنیداری آیلتس گوش دادن به فایل های صوتی است. برای تاثیر بیشتر گوش دادن به فایل های صوتی بهتر است فایل های صوتی را انتخاب کنید که متن آن نیز موجود باشد. ابتدا به فایل صوتی گوش دهید و یادداشت برداری کنید و سپس آنچه را که نوشتید را با متن فایل صوتی مقایسه کنید تا متوجه اشتباهات خود در نت برداری فایل صوتی بشوید این کار به شما کمک می کند تا متوجه نقاط ضعف خود در گوش دادن به فایل های صوتی شوید.

استفاده از متردادف ها

استفاده از کلمات مترادف یا هم معنی در بخش های مختلف آیلتس بسیار کاربرد دارد و برای پاسخ دادن به بخش لیسنینگ آیلتس نیز بسیار مهم هستند. برای استفاده از کلمات مترادف باید دامنه لغات خود را گسترش دهید و لغات بسیاری را بشناسید و بتوانید از کلمات مترادف استفاده کنید. از مترادف ها در بسیاری از سوالات بخش ریدینگ و لیسنینگ آیلتس استفاده می کنند.

در کلاس های آمادگی آیلتس شرکت کنید

بهترین راهکار برای کسب نمره بالا در بخش لیسنینگ آیلتس و سایر بخش های آزمون، شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس است، همچنین شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس شما را با نمونه سوالات و ساختار و فضای کلی آزمون بیشتر آشنا می کند و شما برای شرکت در آزمون اصلی آمادگی بیشتری خواهید داشت، همچنین مطالعه کتاب های استاندارد و منابع آزمون آیلتس برای کسب نمره بالا در این بخش بسیار کمک کننده است.

برای اطلاع از مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس کلیک کنید.

هر روز به انگلیسی گوش دهید

سوالات بخش لیسنینگ آزمون آیلتس طوری طراحی شده اند که مهارت گوش دادن و شنیداری شما را ارزیابی کند، از این رو یکی از راه های تقویت مهارت شنیداری، گوش دادن به زبان انگلیسی است، برای تمرین می توانید از کانال ‌های آنلاین خبری مانند بی بی سی و سی ان ان استفاده کنید، چون هم گزارشات گوینده را شامل می ‌شوند و هم در آنها مکالمات دو نفره زیادی وجود دارد. گوش دادن به رادیوی انگلیسی نیز مهارت شنیداری شما را تقویت می کند.

افزایش دقت شنیداری

فایل صوتی بخش لیسنینگ فقط یک بار پخش می شود و داوطلب باید بتواند با دقت به فایل های صوتی گوش کرده و از نکات لازم نت برداری کند، از این رو باید تمرین کنید تا بتوانید فقط با یک بار شنیدن فایل های صوتی به سوالات این بخش پاسخ دهید.

دقت به تعداد کلمات جواب

هر بار که نوع سوال تغییر می کند، ممکن است تعداد کلمات مجاز برای پاسخ دادن به سوال تغییر کند. بنابراین باید دقت کنید چند کلمه برای پاسخ دادن لازم است و باید به دستورالعمل سوال دقت کنید؛ یکی از اشتباهات رایج در آیلتس بی دقتی به دستورالعل سوال است و موجب می شود نمره این بخش را از دست بدهید.

آشنایی با نحوه محاسبه اعداد و کلمات

باید بدانید نحوه محاسبه اعداد و کلمات برای پاسخ دادن به سوالات بخش لیسنینگ آیلتس چگونه است.

  • تاریخ “2023” یک “عدد “محسوب می شود.
  • عدد “۱۰۰۰۵۰۰” یک کلمه در نظر گرفته می شود.
  • کلماتی که با خط فاصله به هم وصل شده اند یک کلمه حساب می شوند.
  • اسم های مرکبی که بینشان خط فاصله نیست دو کلمه حساب می شوند.

نحوه درست شمردن کلمات و اعداد یکی از مهمترین نکات رایتینگ آیلتس نیز محسوب می شود.

تمرین املای صحیح کلمات

کلماتی که برای پاسخ به سوالات لیسنینگ می نویسید باید با املای صحیح نوشته شود. اگر پاسختان درست باشد اما املای آن صحیح نباشد نمره ای نخواهید گرفت از این رو باید املای درست کلمات را خوب تمرین کنید.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند. همچنین نداشتن شرایط سنی شرکت در آزمون آیلتس از دیگر مزایای این آزمون محسوب می شود و داوطلبان در هر رده سنی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

مهمترین نکات رایتینگ آیلتس

۱۵ بازديد

آزمون آیلتس آکادمیک صـد در صـد تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

توجه به مهمترین نکات رایتینگ آیلتس و استفاده از آنها برای رفع نقاط ضعف در این بخش و تقویت مهارت نوشتاری زبان انگلیسی یکی از راهکارهای موثر برای پاسخ دادن به سوالات بخش رایتینگ (Writing) آیلتس و کسب نمره بالا در این بخش است.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن مدرک آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

همچنین مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس تضمینی داری، بپرس.

انواع آزمون آیلتس

با توجه به کاربرد و اهداف مهاجرتی مختلف داوطلبان برای شرکت در آزمون آیلتس، این آزمون  در سه نوع ارائه می شود.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

آیلتس جنرال (General)

آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. همچنین اخذ مدرک آیلتس جنرال برای اشخاصی که قصد مهاجرت به کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزیلند را دارند، الزامی است. آیلتس جنرال در دو بخش کتبی و شفاهی و در دو روز برگزار می شود. روز اول آزمون کتبی و روز دوم آزمون شفاهی برگزار می شود.

آیلتس آکادمیک (Academic)

آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.

به دلیل اهمیت آزمون آیلتس برای اپلای تحصیلی بهتر است برای کسب نمره بالا از راهکارها و تکنیک های تقویت مهارت های زبان انگلیسی مانند توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس و توجه به اشتباهات رایج در آزمون و غیره استفاده کنید.

هر چند که ساختار آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش درک مطلب، گفتاری، نوشتاری و شنیداری تشکیل شده اند اما این دو آزمون تفاوت هایی با هم دارند،
 تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در کاربرد مدرک آیلتس و محتوای سوالات در بخش های مختلف آزمون ها است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS LIFE SKILLS)

از آوریل سال 2015 علاوه بر آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نسخه ی دیگری از آزمون آیلتس به نام آیلتس لایف اسکیلز نیز طراحی شد که با هدف ارزیابی دانش زبان انگلیسی افراد در دو مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) برگزار می شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای کسانی طراحی شده است که قصد دریافت ویزای غیرتحصیلی انگلستان را دارند، با طراحی آزمون آیلتس لایف اسکیلز متقاضیان به جای شرکت در آزمون آیلتس جنرال در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون آیلتس UKVI

کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند. همچنین آیلتس UKVI با توجه به اهداف مختلف مهاجرتی انواع مختلفی دارد.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت به انگلستان در آزمون آیلتس شرکت کنی، اما نمی دونی باید از کجا شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس (IELTS) در دو نوع جنرال و آکادمیک مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی از جمله آزمون CAE، تافل و آزمون BEC شامل چهار بخش است که چهار مهارت اصلی و کلیدی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

بخش های اصلی آزمون آیلتس عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading)

2- بخش شنیداری (Listening)

3- بخش گفتاری (Speaking)

4- بخش نوشتاری (Writing)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون آیلتس لایف اسکیلز از دو بخش گفتاری و شنیداری تشکیل شده است و فقط دو مهارت صحبت کردن و گوش دادن را ارزیابی می کند.

توجه به مهمترین نکات لیسنینگ آیلتس و سایر بخش های آیلتس از جمله راهکارهای کسب نمره بالا در بخش های مختلف آزمون است.

بخش رایتینگ آیلتس

مدت زمان پاسخ به سوالات بخش نوشتاری برای آیلتس جنرال و آکادمیک 60 دقیقه است و هر کدام از آزمون ها شامل دو task می باشد، در آیلتس آکادمیک،Task1  نوشتن در مورد جدول، نمودار، نقشه و غیره است. و Task2 در مورد نوشتن یک مقاله می باشد و برای آزمون آیلتس جنرال، Task1  نوشتن نامه و Task2 نوشتن یک مقاله است.

متن اول باید حداقل با 150 کلمه نوشته شود و متن دوم نیز باید حداقل با 250 کلمه نوشته شود و متن های کمتر از 150 و 250 کلمه نمره کامل کسب نخواهند کرد. همچنین ارزش تسک ۲ دو برابر تسک ۱ است.

برخی نکات رایتینگ آیلتس

توجه به مهمترین نکات رایتینگ آیلتس و استفاده از آنها برای تقویت مهارت گفتاری زبان انگلیسی یکی از راهکارهای موثر برای پاسخ دادن به سوالات بخش اسپیکینگ آیلتس و کسب نمره بالا در این بخش است.

1- توجه به دستور زبان و علائم نگارشی

2- رسمی بنویسید

3- درست شمردن کلمات

4- دقت به معنی کلمات

5- در کلاس های آمادگی آیلتس شرکت کنید.

6- نوشتن با ساعت را تمرین کنید.

7- دایره لغات خود را گسترش دهید.

8- خوانا و سریع بنویسید.

9- نوشته خود را بازخوانی کنید.

10- از ساختارهای مختلفی در جمله استفاده کنید.

توجه به دستور زبان و علائم نگارشی

یکی از اشتباهات رایج در آیلتس عدم توجه به دستور زبان و املای درست کلمات در بخش رایتینگ است. شما باید با توجه به مهمترین نکات گرامر در آیلتس در موقع نوشتن انشای خود نکات دستور زبان را به درستی رعایت کنید و کلمات را با املا و علائم نگارشی درست بنویسید و پس از نوشتن انشا آن را بازخوانی کنید و اشتباهات نگارشی و املایی را اصلاح کنید.

رسمی بنویسید

در بخش رایتینگ آیلتس باید متن خود را با کلمات رسمی بنویسید و از به کار بردن کلمات ساده و عامیانه خودداری کنید. برای انتخاب بهترین کلمات باید دایره لغات خود را گسترش دهید. از اختصارات استفاده نکنید و کلمه‌ها را به صورت کامل بنویسید. همچنین سعی کنید به صورت اول یا دوم شخص (من، تو، شما) ننویسید همچنین بیشتر از کلمات دقیق استفاده کنید تا آنهایی که رایج هستند.

درست شمردن کلمات

همچنین به تعداد کلماتی که می نویسید توجه کنید، متن اول باید حداقل با 150 کلمه نوشته شود و متن دوم نیز باید حداقل با 250 کلمه نوشته شود و متن های کمتر از 150 و 250 کلمه نمره کامل کسب نخواهند کرد.

باید بتوانید کلمات را درست بشمارید، مثلا ویرگول، نقطه و هیچ یک از علائم نگارشی در شمردن کلمات به حساب نمی آیند.

دقت به معنی کلمات

در کلماتی که انتخاب به کار می برید دقت کنید و مطمئن شوید کلمه‌ای که استفاده می‌کنید، در معنای درست در جمله به کار رفته است. اگر به معنی کلمه ‌ای شک دارید آن را در جمله به کار نبرید و به جای آن از کلمه ی مناسب با معنی مترادف استفاده کنید.

در کلاس های آمادگی آیلتس شرکت کنید

بهترین راهکار برای کسب نمره بالا در بخش رایتینگ آیلتس و سایر بخش های آزمون، شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس است، همچنین شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس شما را با نمونه سوالات و ساختار و فضای کلی آزمون بیشتر آشنا می کند و شما برای شرکت در آزمون اصلی آمادگی بیشتری خواهید داشت، همچنین مطالعه کتاب های استاندارد و منابع آزمون آیلتس برای کسب نمره بالا در این بخش بسیار کمک کننده است.

برای اطلاع از مهمترین نکات اسپیکینگ آیلتس کلیک کنید.

نوشتن با ساعت را تمرین کنید

برای جواب دادن به سوالات در بخش رایتینگ و سایر بخش های آزمون آیلتس، وقت زیادی برای فکر کردن ندارید و باید بتوانید زمان خود را برای پاسخ دادن به سوالات در بخش های مختلف آیلتس مدیریت کنید، برای این کار بهتر است نوشتن با ساعت را تمرین کنید تا بتوانید آنچه را که می خواهید در مدت زمان تعیین شده، بنویسید، همچنین باید برای دوباره خوانی و تصحیح پاسخ هایتان نیز وقتی را در نظر بگیرید.

دایره لغات خود را گسترش دهید

شما باید برای پاسخ دادن به سوالات در بخش رایتینگ و سایر بخش های آیلتس، دایره لغات وسیعی داشته باشید تا بتوانید از بهترین لغات برای نوشتن استفاده کنید. از کلماتی که آیلتس به شما داده است برای نوشتن متن خود استفاده نکنید. اگر دقیقا از کلماتی که آیلتس به شما داده استفاده کنید، امتیازی نخواهید گرفت، اما می توانید از مترادف و ترجمه کلمات برای نوشتن استفاده کنید.

خوانا و سریع بنویسید

درست است که شما برای خوش خط نوشتن نمره ای کسب نمی کنید اما بدخط نوشتن و ناخوانا بودن بعضی کلمات به ضرر خودتان است و ممکن است ممتحن نتواند بعضی کلمات را بخواند و از نمره شما کسر شود.

نوشته خود را بازخوانی کنید

پس از آنکه نوشته خود را تمام کردید باید یک بار دیگر آن را بخوانید و به تمام نکاتی که باید در نوشتن جمله رعایت کنید مانند شکل صحیح افعال، علائم نگارشی، املای کلمات و غیره دقت کنید و در صورت نیاز آنها را اصلاح کنید.

از ساختارهای مختلفی در جمله استفاده کنید

ممتحن به دنبال این است تا دامنه گرامر و دستور زبان شما را ارزیابی کند و برای کسب نمره بالا در بخش رایتینگ آیلتس باید نشان دهید می توانید از جملات ساده، ترکیبی و پیچیده استفاده کنید.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند. همچنین نداشتن شرایط سنی شرکت در آزمون آیلتس از دیگر مزایای این آزمون محسوب می شود و داوطلبان در هر رده سنی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس

مدت اعتبار آزمون آیلتس مانند بسیاری از آزمون های زبان معتبر مانند آزمون OET تضمینی موقتی است و پس از انقضای مدت اعتبار مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد بود. مدت اعتبار مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل 2 سال است و پس از گذشت این مدت اعتبار مدرک منقضی شده و در صورتی که متقاضی پس از 2 سال بخواهد از مدرک آزمون برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی استفاده کند، باید دوباره در آزمون آیلتس شرکت کند و مدرک جدیدی با نمره قابل قبول اخذ نماید.

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد علاقت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی شرکت کنی، می تونی برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون ها از خدمات ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنی.

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت